MEH | Tahniah Tan Sri Dr Syed Hamid Albar atas lantikan sebagai PROFESOR oleh UNIVERSITI MELAKA/KUIM

UCAPAN TAHNIAH KEPADA YBHG PROFESOR TAN SRI DR SYED HAMID ALBAR ATAS LANTIKAN SEBAGAI PROFESOR oleh UNIVERSITI MELAKA / KOLEJ UNIVERSITI ISLAM MELAKA (KUIM)

Assalamualaikum

Majlis Ekonomi Halal (MEH) ucapkan tahniah kpd Tan Sri Syed Hamid Albar atas lantikan jawatan Professor. Ini adalah lantikan ketiga dalam negera setelah UIAM & UKM dan beberapa lagi di luar negara.

Kami amat berbangga dengan pengiktirafan yg diberikan kpd Tan Sri oleh dunia inteligensia.

Kebanggaan kami semakin meluap luap kerana Tan Sri adalah Pengerusi Lembaga Penasihat MEH dan berperanan utama dalam merintis denai utk MEH bermusafir di bumi Hang Jebat dan sekaligus diberi peluang mikrajkan Melaka ke arah Negeri yg bakal di pacu oleh Ekonomi Halal di mana Majlis Ekonomi Halal adalah buraq nya.

Pemikiran Ibn Khaldun yg merupakan bidang kepakaran Tan Sri telah Tan Sri terjemahkan dengan jelas dan istiqomah ke dalam sanubari jemaah MEH. Ia akan kekal sebagai aset perjuangan kami dlm mendepani cabaran baru dunia baru ke arah kebangkitan Islam fasa mukadimmah.

Sokongan Tan Sri kpd konsep Rezkinomik akan terus dijadikan asas ke arah merekayasakan Sistem Ekonomi Islam utk selera universal.

Sudah sampai masanya ekonomi halal menjadi teras amalan ekonomi umat Islam. Umat Islam harus mencampakkan sistem ekonomi kapitalis ciptaan kristian zionisme ke lembah hina kerana sistem ini telah menzalimi umat dunia.

Semoga Allah rahmati Tan Sri dengan umur yg panjang, kesihatan yg lancang & minda yg bercahaya serta semangat waja yg menerangi perjuangan kami dalam memartabatkan ekonomi halal & membela nasib warga tanpa negara.

Sekian. Wassallam.

BAGI PIHAK SELURUH JEMAAH MEH.

Ikhlas
Dr Helmi Ibrahim
Setiausaha Agong MEH 🤲

Post a Comment

0 Comments